środa, 27 maja 2020

CIASTO CYTRYNOWE Z NUTĄ BAZYLII



SKŁADNIKI:
  • 2 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru
  • pół szklanki oleju
  • 2 jajka
  • 200 ml jogurtu greckiego
  • 1 łyżeczka sody
  • garść listków świeżej bazylii
  • sok z cytryny - wybrałam markę Limmi - dodałam 8łyżeczek
  • masło i bułka tarta - do brytfanki
  • cukier puder
Suche składniki łącze w pierwszej kolejności.Mąkę przesiewam.
Za pomocą blendera zmiksowałam jajka z listkami bazylii. Dodałam wraz z pozostałymi mokrymi składnikami do suchych i dokładnie wymieszałam - łyżką.
Na koniec dodaję sok z cytryny i ponownie mieszam.
Wlewam ciasto do przygotowanej wcześniej foremki do ciasta. Wysmarowanej ją masłem i obsypałam bułką tartą.
Wstawiam do nagrzanego piekarnika na ok 45min w temp. 190.
Gotowe wystudzone ciasto , posypuje przed podaniem cukrem pudrem i dekoruję świeżymi listkami bazylii. Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz