piątek, 8 sierpnia 2014

mini TARTY Z BRUKSELKAMI

SKŁADNIKI:
  • ciasto francuskie
  • serek homogenizowany naturalny
  • gałka muszkatałowa
  • sól, pieprz
  • 150g sera z zieloną pleśnią
  • ser żółty tarty
  • 2 jajka, 2 ząbki czosnku
  • brukselki


Postanowiłam przygotować na obiad dwie mini Tarty z brukselką. Ma ona dosyć mdły smak więc nadzienie musi być bardziej wyraziste. Ciasto francuskie jest tak kruche i miękkie jak brukselki więc idealnie będą się ze sobą komponowały :)

Dwie tartaletki wysmarowałam masłem i wysypałam bułką tartą. Ciasto francuskie rozwałkowałam i wylepiłam nim brytfanki. Widelcem należy zrobić dziurki i na ok 10 min w temp 150C wkładam do piekarnika by delikatnie się podpiekł spód. By ciasto dalej utrzymało ładny kształt w foremce nalezy np. wyłożyć papierem do pieczenia i wysypać ziarenka fasoli tak by dociążyły ciasto.

Na gotowe spody wylewam farsz. Serek naturalny mieszam dokładnie z jajkami i rozgniecionymi ząbkami czosnku. Doprawiam solą, pieprzem i gałką muszkatałową. Do środka wkruszam ser z zieloną pleśnią i łączę. W farsz wkładam (surowe) brukselki.
Tak przygotowane tarty wkładam do piekarnika na ok 30minut w temp 180C.
Pod koniec pieczenia posypuję tartym żółtym serem i gotowe.

Smacznego !

1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawe, chętnie skosztowałabym jedną :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń